Még hó borította az udvarunkat,
mi mégis megmaradtunk a 2 hete elkezdett tavaszváró hangulatunkban – elvégre
elérkeztünk már márciushoz. Folytatva a
megkezdett „Évszakok” témakört, egy társasjátékot készítettem a gyerekeknek. A
4 évszakot szimbolizáló negyed körcikkek egymás mellé illesztve egy nagy kört
alkotnak, s ezen a pályán kell végig haladni a bábukkal. Útközben, ha
szerencsés számot dobunk a dobókockával, különböző képecskéket lehet
bekebelezni. Az nyer, akinek a játék végére a legtöbb képe gyűlik össze. Először
közösen, két csoportba osztva (fiúk-lányok) próbáltuk ki, így mindenki láthatta
a játék szabályát. A gyerekek reakcióiból úgy vettem észre, hogy tetszik nekik
ez az új társas, ami természetesen a csoportban marad, így napi szinten
lehetőség lesz a német kifejezések, szavak gyakorlására.
Két másik tavaszi szimbólum járta
át még hetünket: a virágok és a madarak ébredezése. Virágformákból közösen mandalát
készítettünk egy zöld kör alakú terítőre (mintha egy kertet ültetnénk be), majd
később ezeket a formákat használtuk fel egy új tánc tanulásához. Az „Ich kenne
Blumen” kezdetű zenehallgatási anyagunk elnyerte a gyerekek tetszését, jó
ritmusa, dallama segítette az egyszerű lépések elsajátítását.
A madarak tavasz várásához egy új
verset tanultunk „Zwei Vöglein” címmel. Először bábokkal játszottam el, majd a
hét vége felé már a gyerekek mutatták be fejdíszekkel, fészek díszlettel. A
szövegben sok az ismétlődő rész, ezeket már bátran mondogatták velem az
őzgidák. Ehhez a vershez készítettünk egy képet is: barna színes papír csíkokból
ragasztottuk a fészket, majd madarakat színeztek hozzá a gyerekek. A rajzlap
kitöltéséhez egyéb tavaszi szimbólumokkal egészíthették ki a rajzot, itt
mindenki bőven használhatta a fantáziáját.