E
hét péntekjén volt a „Víz világnapja”, így mindennapi tevékenységeink során e
témát jártuk körül. Németes hét lévén
elsősorban az időjárás illetve a vízhez kapcsolódó cselekvések (igék)
gyakorlása volt a fő cél. Átismételtük az esővel kapcsolatos játékainkat: most
már, a viszonylag biztos szövegtudás miatt élvezettel vesznek részt a gyerekek
a közös éneklésben, mondókázásban. Az igék gyakorlására szervezett játékoknál a
nagyobbak biztosan, aktívan használják a máskor is hallott kifejezéseket (pl.
trinken, Hände waschen, Zähne putzen), s igyekeztem a ritkábban hallott
szavakat is gyakoroltatni, illetve újat (pl. gießen) tanítani. Hampelmann egy érdekes
játékot hozott a gyerekeknek: „Was schwimmt oder schwimmt nicht?”, vagyis egy
nagy üvegben lévő vízben úsztattunk különböző dolgokat, de előtte megpróbáltuk kitalálni,
hogy vajon úszni fog-e vagy sem. A kísérletbe vont tárgyaknál olyanokat
választottam, melyek megnevezése ismét aktív szóhasználatra ösztönözte a
gyerekeket (pl. Apfel, Legosteine, Nüsse).
Pénteken
az óvoda tornatermében érdekes programon vettünk részt: megnéztünk egy rövid
diakép sorozatot „Vízcsepp család” címmel (miként alakul ki egy vízcsepp,
hogyan vándorol patakon, folyókon át a tengerig), végigjártuk azt a kiállítást,
amely az óvoda összes gyerekmunkáinak válogatásából készült, majd egy egyszerű
ügyességi feladat során át kellett menni a patak feletti hídon. A végén
mindenki kapott egy matricát, mely emlékeztet bennünket, hogy milyen nagy kincs
a víz, vigyáznunk kell rá.
Heti
vizuális tevékenységünk kiválasztásánál adott volt, hogy vízzel dolgozunk:
vízfestékkel festettünk. Minden kisgyerek rajzolt magának egy tetszőleges
tavat, majd kifestette kékre, a környékét pedig zöldre (tavaszi fű). Száradás
után a képet növényekkel, állatokkal telepítettük be – színezés, ragasztás
technikájával.
Fényképek megtekinthetők itt