Mielőtt az e heti német témakör és szókincs feldolgozásába bele kezdtünk volna, hétfőn egy kicsit az időjárás felmelegedéséből következő olvadás jelenségéről beszélgettünk. (Az előző pénteki farsangolással igyekeztünk elűzni a telet, s már nagyon várjuk a melegebb, tavaszi napsugarakat.)
Zöldes pokróccal letakart, felkupacolt építőkockák imitáltak egy hegyet, ami olyan magas, hogy a tetejét még hó borítja – egy kisebb fehér kendő szimbolizálta a havas hegycsúcsot. Napcsalogató éneket énekelve eljátszottuk, hogy elkezd olvadozni a hó, ami a hegyről lefelé egy patakot képez. A patakocska (keskeny kék szalag jelképezte) mindenfelé kanyarog, majd megérkezik egy tóba vagy folyóba. Széles krepp papír csíkkal jelöltük, hogy a mi patakunk a Dunába folyik bele. Innen különféle Duplo elemeket felhasználva építettem meg a gyerekeknek, hogy a Dunából kiszivattyúzzák a vizet, vastag csöveken át eljut a „víztisztító üzem”-hez (a folyó víz nem olyan tiszta, amit meg szabadna inni), majd a már megtisztult víz további csöveket keresztül eljut pl. a házunkba. Szintén Duplóból készült el egy ház, amiben megépítettük a fürdőszobát, konyhát, WC-t, s a ház mellett kialakítottunk még egy locsolásra, autómosásra alkalmas kerti csapot is.
A térben kialakított hóolvadásos jelenséget másnap délelőtt síkban, papíron is megformáztuk.
Unser Thema ist, es wir diese Woche aufarbeiten wollten: „Wir brauchen das Wasser, wir werden sauber“. Ich habe ein Spiel imitiert, indem unser Hampelmann seine Puppe mitgenommen hat, aber er schämt sich darüber, dass seine Puppe sehr schmutzig ist (ich habe die Puppe mit Nutella verschmiert). Zum Glück hatten wir verschiedene Dinge (einen Schwamm, einen Kamm, eine Zahnbürste, eine Nagelbürste, ein neues sauberes Kleid), damit wir dem Hampelmann helfen konnten seine Puppe zu putzen. Aussage, die wir geübt haben:
- „Ich wasche mich“
- „Ich kämme mich“
- „Ich putze meine Zähne“
- „Ich putze meine Nägel“
und beim Thema „Wir brauchen Wasser“:
- „Ich trinke Tee“
- „Ich gieße die Blume“
Während eines Spiels konnten die Kinder die verschiedenen Aussagen verstehen und die angemessenen Gegenstände zeigen.
Wir haben einen neuen Reim „Zum Waschen nehm ich den Schwamm“ und ein kleines Lied über Zähneputzen gelernt.
Wir kennen Lied/Reim aus vorigem Jahr, die zum Thema gut passen und wir haben aufgefrischt: „Die Blume braucht zum Wachsen“ und „Regen, Regen tropf, tropf, tropf“.