2014. február 14., péntek

2014. február 10-14.

Farsang, karnevál, zene, tánc, színes forgatag - ez a gondolatsor adta az ötletet, hogy különböző játékokon keresztül gyakoroljuk, tanuljuk újra németül a „Színek” témakört, szókészletet.
Az előző évek tapasztalata alapján könnyen tanulható, a gyerekek által kedvelt szókincset dolgoztunk fel, biztosítva a tanuláshoz szükséges sikerélményt, az aktív közreműködés lehetőségét. Számos játékot hoztam a gyerekeknek, melyeket szívesen fogadtak:
- a matematikából ismert színes rúd készletet felhasználva „mutatkoztak be” egymásnak a különböző színek, majd lépcsőt építettünk a készlet elemeiből
- papír csíkokból színes füzért készítettük, amit farsangi dekorációként használtunk az öltözőnkben, csoportszobában
- közösen játszottunk társasjátékot, amely a színek felismerésére, azonosítására épül
- elmeséltem németül a „Boribon és a 7 lufi” történetet – a lufik a szivárvány hét színét jelenítették meg
- bohócokat, a kisebbek lufikat festettek vízfestékkel, ahol a technika gyakorlása mellett a munka végeztével felsoroltuk, hogy milyen színek láthatók a kész képen
- színek a csoportszobában játék: egyik kisgyerek mondott egy színt, mire 3 kiválasztott társának annak megfelelő tárgyat kellett keresnie - tíz számolás alatt
A tánc sem maradt el ezen a héten: felelevenítettük a tavaly igen kedvelt „Wir haben eine Ziehharmonika” kezdetű énekünket, és átismételtük a „Wir gehen jetzt im Kreise” játékunkat. Beszélgettünk, hogy ki milyen hangszert ismer, illetve hoztam a gyerekeknek xilofont, metalofont. Az idén tanult dalainkat játszottam a hangszereken, s a gyerekeknek kellett kitalálni, hogy melyik éneket hallják.
Szinte minden kisgyerek nap mint nap meséli, hogy milyen jelmezbe öltözik majd be a farsangi mulatságunkon. Számolgatják, hogy mennyit kell addig aludni. Most már valóban rövid idő választ el bennünket attól a naptól, izgatottan várakozunk.