Farsang,
karnevál, zene, tánc, színes forgatag - ez a gondolatsor adta az ötletet, hogy
különböző játékokon keresztül gyakoroljuk, tanuljuk újra németül a „Színek”
témakört, szókészletet.
Az
előző évek tapasztalata alapján könnyen tanulható, a gyerekek által kedvelt
szókincset dolgoztunk fel, biztosítva a tanuláshoz szükséges sikerélményt, az aktív
közreműködés lehetőségét. Számos játékot hoztam a gyerekeknek, melyeket
szívesen fogadtak:
- a matematikából ismert színes rúd
készletet felhasználva „mutatkoztak be” egymásnak a különböző színek, majd
lépcsőt építettünk a készlet elemeiből
- papír csíkokból színes füzért készítettük,
amit farsangi dekorációként használtunk az öltözőnkben, csoportszobában
- közösen játszottunk társasjátékot, amely
a színek felismerésére, azonosítására épül
- elmeséltem németül a „Boribon és a 7
lufi” történetet – a lufik a szivárvány hét színét jelenítették meg
- bohócokat, a kisebbek lufikat festettek
vízfestékkel, ahol a technika gyakorlása mellett a munka végeztével
felsoroltuk, hogy milyen színek láthatók a kész képen
- színek a csoportszobában játék: egyik
kisgyerek mondott egy színt, mire 3 kiválasztott társának annak megfelelő tárgyat
kellett keresnie - tíz számolás alatt
A
tánc sem maradt el ezen a héten: felelevenítettük a tavaly igen kedvelt „Wir
haben eine Ziehharmonika” kezdetű énekünket, és átismételtük a „Wir gehen jetzt
im Kreise” játékunkat. Beszélgettünk, hogy ki milyen hangszert ismer, illetve
hoztam a gyerekeknek xilofont, metalofont. Az idén tanult dalainkat játszottam
a hangszereken, s a gyerekeknek kellett kitalálni, hogy melyik éneket hallják.
Szinte
minden kisgyerek nap mint nap meséli, hogy milyen jelmezbe öltözik majd be a
farsangi mulatságunkon. Számolgatják, hogy mennyit kell addig aludni. Most már
valóban rövid idő választ el bennünket attól a naptól, izgatottan várakozunk.