2016. február 19., péntek

2016. február 15-19.

Folytattuk előző heti témánkat („Testrészek, érzékszervek”) - Hampelmann barátunkkal, németül.
Szerencsére számos szemléltető eszköz, zenés, mozgásos játék áll rendelkezésünkre, hogy ezt a szókincset átismételjük, az elfeledett szavakat újra megtanuljuk. Elsőként egy nagy filcből készült fej formára kerestük meg a hiányzó érzékszerveket: egy lány és egy fiú arc mosolygott ránk a játék végére. (Ismét tudatosan használhattuk az év elején tanult „Mädchen-Jungen” kifejezéseket.) A gyerekek nagyon jól megértették a szituációból a „Wie viel Augen/Nase/Mund u.s.w. haben wir?” kérdést, s ügyesen is válaszoltak rá. Egyik zenés játékunk segítségével bővítettük a testrészek körét, amikor már nem csak a fejen található érzékszervek neveivel ismerkedtünk. A gyakorlásra kitűnő játék a memória. Sokszor hangzik el egy-egy szó, amint a gyerekek próbálják a párokat megtalálni, s természetesen közben a figyelmüket, emlékezetüket is mozgósítaniuk kell. Mindig büszkék, ha a közös játék során sikerül begyűjteniük 1-2-3 párt. Péntekre oly mértékben ismerőssé váltak a tanult kifejezések, hogy egy szembekötős játék során már a gyerekeknek kellett megnevezniük, hogy melyik testrészüket simogatta meg Hampelmann.
Vizuális tevékenységként önarcképet készítettünk. Először egy ovális forma (tükör) szélét díszítettük ujjnyomattal: két színt választhattak a gyerekek, majd felváltva jobb és bal kézzel sormintaszerűen nyomdáztak az ujjaikkal. A nagyobbaknak eközben mondogattam a „rechte Hand – linke Hand” kifejezéseket. A festés megszáradása után mindenki lerajzolta önmagát: ki az arcát, ki teljes alakos képet – ezt a gyerekekre bíztam. Természetesen rajzolgatás közben is bőven akadt lehetőség a heti szókincs gyakorlására.