2019. február 1., péntek

2019. január 28-február 1.

Hétvégén Mackó-nap lesz, s utána hétfőn ünnepeljük majd óvodánkban a macikat. Ennek megfelelően a héten a medvékkel ismerkedtünk. Behoztam egy medvés könyvet, melynek segítségével átbeszéltük a mackók külső tulajdonságait, életterüket. Sok ismeretet gyűjtöttünk össze mind az én, mind pedig a gyerekek által hozott medvés könyvekből. Szerettem volna, ha tudatosul a gyerekekben, hogy bár a plüss macik nagyon aranyosak, valójában a medve egy veszélyes, ragadozó állat: felsoroltuk, valamint a filc szemléltető eszközökkel bemutattam, milyen változatosan táplálkoznak a medvék. Visszatérve a kedves játék mackókhoz meglepetésként behoztam „Mackó komát”, egy különleges plüss macit, aki énekelt nekünk, mi pedig tornáztunk a zenére. Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a kis mozgásos játék, így a héten többször is megismételtük. Új versünkhöz, Weöres Sándor: Medve-nóta c. költemény részletéhez is egy mozgásos játékot játszottunk, ami szintén igen közkedveltté vált. 
Beszélgettünk medve fajtákról is, ehhez kapcsolódott vizuális tevékenységünk. A gyerekek kiválaszthatták, milyen fajta macit szeretnének készíteni, majd a mackó fejet megfestették kör alakú szivacs és pom-pom segítségével. Mindenki könnyen elsajátította az újfajta festési technikát, így mutatós, szép macik készültek.