Az őszi szünet utáni hetünk Márton nap jegyében telt.
Hétfőn új naptárunkat nézegetve beszélgettünk, hogy milyen események lesznek ebben a hónapban (Márton nap, több gyermek szülinapja, és a hónap végén már elővesszük az adventi koszorúnkat), majd színeztünk egy meghívót a szerdai lampionos felvonulásra.
Hétfőn új naptárunkat nézegetve beszélgettünk, hogy milyen események lesznek ebben a hónapban (Márton nap, több gyermek szülinapja, és a hónap végén már elővesszük az adventi koszorúnkat), majd színeztünk egy meghívót a szerdai lampionos felvonulásra.
Keddi napunk legnagyobb részét a lámpás készítés töltötte ki. Ebben az évben pauszpapíros-ragasztásos technikát választottunk: szép folyamatosan mindenki ragasztgatott díszeket a saját lampionjához. Munka közben és a mindennapos beszélgető körünkben nem maradhatott el, hogy felelevenítsük Szent Márton életének főbb eseményeit, illetve énekeljük, a kicsiknek megtanítsuk az aktuális énekeket. Szerdán hangszerekkel kísérve gyakoroltuk énekeinket.
A folyamatos esős idő következtében a hét első felében nem tudtunk levegőzni menni, így adódott az ötlet, hogy a „szobafogságban” nézzünk meg két részt a Magyar népmesék sorozatból, ami kapcsolódik mostani témaköreinkhez. Az egyik mese a „Király kis Miklós” volt – ebben a történetben a Sárkány ellopja a Napot, a Holdat és a Csillagokat, amiket a bátor vitéz visszaszerez. A másik mese (Az állatok beszéde) a „Tűz” témakörhöz kapcsolódott – a juhász kiszabadítja a tűzbe esett kicsi kígyót, s tettének jutalma, hogy megérti az állatok beszédét.
Az esti lampionos felvonulásra – szerencsére – elállt az eső, így nagyon sokan voltunk. Az iskolával közös rendezvényünk résztvevőinek lámpásai vonulás közben igazán szép és hosszú sorként világítottak az őszi estében. Az iskola udvarán tábortüzet körbeállva „melegedtünk” - kár, hogy hangosítás híján eközben nem hallottuk a rövid műsort. Az est záró eseménye volt, hogy a gyerekek némi kalácsot és (kakaó helyett) fűszeres meleg teát fogyaszthattak. Jó volt egy kicsit találkozni és beszélgetni szülőkkel, amire a szaladós munkanapokon nem mindig van idő.
Hetünk második fele az iskolai tanítási szünet miatt csendesebben telt, illetve azt tőlünk független események (fényképezkedés, fogorvosi bemutató a helyes fogápolásról, úszás) tarkították.
Das Thema unserer Woche war der „Martinstag“.
Wir haben die bekannten Lieder wiederholt und die neuen Laternen gebastelt. Wörter, die zum Thema angeknüpft haben: die Laterne, die Sonne, der Mond, die Sterne. Regel von einem unseres Gesellschaftsspiels: wir haben drei Karten mit Bilder (Sonne, Mond und Sterne), woraus ein Kind ein in seine Hände versteckt. (Vorher ein anderes Kind seine Augen zumachen muss.)Wir fragen vom Sucher: „Was fehlt jetzt?“ und er muss den Name des Bildes benennen. Ich verwende mit Bewusstsein mehrere Sterne, weil es eine Möglichkeit ist den Singular und den Plural zu üben: z. B.: „Die Sonne fehlt.“ „Die Sterne fehlen.“ Wir singen das Lied „Laterne, Laterne“ leise und der Sucher muss nach dem versteckten Bild aussehen. Wir können ihm helfen: wenn es nahe entsprechendem Platz geht, singen wir lauter.
Márton napi énekek megtekinthetők itt
Fényképek az esti felvonulásról
Kedves Szülők!
Többen készítettetek fényképeket. Ha szeretnétek, hogy mások is lássák, kérjük, juttassátok el (mammut-mail, pendrive, stb.)
Köszönjük mindenki részvételét!