2011. február 4., péntek

2011. január 31 - február 4.

E heti játékaink, meséink a szerdai, február 2-i Mackó nap köré csoportosultak.
Hétfőn (még január utolsó napján) végigböngésztük a naptárunkat, hogy milyen események lesznek februárban. (Először a Hónapsoroló mondóka segítségével sorra vettük a hónapok nevét, megszámoltuk, mennyi is van egy évben.) Több szülinaposunk is lesz ebben a hónapban, no meg két ovis esemény: szerdán a Mackó nap, majd február vége felé pedig a farsangi mulatság.
Beszélgettünk a febr. 2-hoz kapcsolódó időjóslásról, tanultunk egy új éneket (Bujj, bujj, medve), utánoztuk-eltáncoltuk a barlangjából kibújó medve mozdulatait. Összegyűjtöttünk olyan meséket, amelyben szerepel medve, s egyiket (az ősszel már többször előkerült „Az alma” címűt) el is báboztuk.
Mozaik technikával díszítettünk medve fejdíszeket. Ez a fajta ragasztgatás bőven igényel türelmet a gyerekektől, de mindenki örömmel jött, hogy készít fejdíszt. Hosszasan, kitartóan dolgoztak a gyerekek, a „medvebarlang” fölötti felhők pedig csapatmunkában készültek.
A szerda reggel mackó keresztelővel indult: kerestünk a maciknak nevet, mindegyik kapott egy-egy nyakláncot, s kívántuk, hogy érezzék jól magukat az őzike csoportban. Egész délelőtt játszottak a gyerekek „vendégeinkkel”, (sőt: az illetékesek még iskola-előkészítőre is mentek) majd közösen is megtáncoltattuk a tányértalpas társaságot. A tízóraira kapott mézes kenyér ma igazán jól esett.
Ebéd előtt – hasonlóan a többi csoporthoz – kiültettük egy kicsit mackóinkat a folyosóra, hogy más gyerekek is megcsodálhassák őket, illetve mi is tettünk egy sétát a többi csoport felé.
Bár sokan hazamentek ebéd után, az itt maradóknak mégis más volt az aznapi pihenő: össze lehetett bújni az otthonról hozott mackókkal.

Zwei kleine Themen haben wir aufgefrischt, mit denen wir schon in September beschäftigt haben: „Wir vorstellen uns einander“ und „Die Zeichen“. Alle Kinder haben eigenes Zeichen ausgemalt, das wir den Teddys als Halsbänder am Mittwoch gegeben haben. (Seit September haben wir neue kleine Kinder bekommen und es war gute Möglichkeit zu wiederholen.) Wir haben das Lied „Ich bin ich, und du bist du, ich bin ein Teddy und wer bist du?“ gesungen, und während des Lieds konnten die Kinder die Begrüßungsformel üben. Wir haben noch ein Lied über den Bär aufgefrischt: „Teddy, Teddy, dreh sich um“.
Am Mittwoch habe ich ein Märchen den Kindern erzählen: „Märchen über einen Bär, der ein Vogel sein wollte“. Ich habe den Text überarbeitet, unsere neuen Handpuppen benutzt und die Kinder haben sehr aufmerksam betrachtet.